Nabór 2021

Za nami kolejna już 5-ta edycja Seminarium CSR pt. Cyfrowa firma. Cyberbezpieczeństwo. Kompetencje.

Za nami kolejna już 5-ta edycja Seminarium CSR pt. Cyfrowa firma. Cyberbezpieczeństwo. Kompetencje.

Po dwóch bardzo ciężkich latach dla przedsiębiorców, w tym tych społecznych,nadszedł czas aby zacząć mówić nie tylko o przetrwaniu ale też o rozwoju. Właśnie z rozwojem iprzyszłością związana była tematyka tegorocznego Seminarium CSR.O firmach w świecie cyfrowym, bezpieczeństwie nie tylko tym osobistym oraz o gotowości na permanentną zmianę mogliśmy porozmawiać z ekspertami podczas już 5-tego spotkania ze Społeczną Odpowiedzialnością Przedsiębiorstw.         W tym roku było niezwykle ciekawie. Dziękujemy za obecność wszystkim przedstawicielom podmiotów ekonomii społecznej, przedsiębiorstwom...

Mechanizmy finansowania działań organizacji pozarządowych 

Mechanizmy finansowania działań organizacji pozarządowych 

W nowoczesnym systemie społeczno – gospodarczym sektor pozarządowy zapełnia lukę pomiędzy administracją publiczną, a podmiotami prywatnymi, gdzie pełni rolę w budowaniu i w rozwijaniu postaw społecznych, a tym samym wspiera państwo w wypełnieniu jego funkcji względem obywateli. Przedsiębiorstwa, jak i organizacje pozarządowe do prawidłowego funkcjonowania i realizowania własnych działań potrzebują zasobów finansowych.  W Polsce zarejestrowanych jest łącznie ponad 130 tys. organizacji pozarządowych, ale tylko ok 70% z nich rzeczywiście funkcjonuje. Według raportu „Kondycja organizacji...

Informacja o naborze Wniosków o udzielenie przedłużonego wsparcia pomostowego

Zgodnie z § 23 „Regulaminu udzielania wsparcia finansowego w Projekcie Jurajski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej 2018-2023 (wersja 4)” z dniem 08.06.2022 r. zostaje ogłoszony nabór Wniosków o udzielenie przedłużonego wsparcia pomostowego dla Przedsiębiorstw Społecznych, które utworzyły miejsca pracy dla osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym w ramach Projektu. Przedsiębiorstwo Społeczne ubiegające się o przedłużone wsparcie pomostowe składa wniosek w terminie do 30 dni kalendarzowych przed ustaniem podstawowego wsparcia pomostowego. Maksymalna kwota przedłużonego wsparcia...

Konferencja na temat przyszłości ekonomii społecznej w ramach Dni Ekonomii Społecznej  w Katowicach

Konferencja na temat przyszłości ekonomii społecznej w ramach Dni Ekonomii Społecznej  w Katowicach

Mamy zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w Konferencji dotyczącej przyszłości ekonomii społecznej, która odbędzie się 9 czerwca br. w Muzeum Śląskim w Katowicach.Konferencję zorganizowały  Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Katowicach i Stowarzyszenie Współpracy Regionalnej w ramach Dni Ekonomii Społecznej (DES). Celem DES jest rozpoczęcie dyskusji w krajowym i międzynarodowym gronie o wyzwaniach, jakie czekają ekonomię społeczną w sytuacji narastającego kryzysu klimatycznego i migracyjnego oraz dynamicznie postępujących zmian technologicznych i społecznych. Innymi słowy...

V EDYCJA SEMINARIUM CSR – SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU

V EDYCJA SEMINARIUM CSR – SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU

W dniu 22 czerwca br zapraszamy na kolejną 5. edycję Konferencji w formule stacjonarnej. Na żywo. To będzie jubileuszowa edycja Konferencji! Piąte spotkanie liderów przedsiębiorstw społecznych, liderów świata biznesu, administracji oraz sektora nauki. Pracujemy nad formatami, które pozwolą nam uczcić ten jubileusz.Zorganizujemy panele na tematy fundamentalne – dotyczące cyfrowych firm, cyberbezpieczeństwa i kompetencji przyszłości. Przedyskutujemy czy możemy czuć się bezpiecznie, czym jest w obecnych czasach cyberbezpieczeństwo i jak budować system bezpieczeństwa firmy w obliczu toczącej się...

W jaki sposób CSR można realizować w tak dynamicznie zmieniających się czasach?  ESG następcą CSR.

W jaki sposób CSR można realizować w tak dynamicznie zmieniających się czasach? ESG następcą CSR.

ESG – (ang. environmental, social responsibility, corporate governance, pol. środowisko, społeczna odpowiedzialność, ład korporacyjny) – skrót oznaczający czynniki, w oparciu o które tworzone są rankingi i oceny pozafinansowe przedsiębiorstw, państw i innych organizacji. Głównym celem ESG jest dostarczenie inwestorom możliwości porównania na jednej płaszczyźnie alternatywnych kierunków inwestowania, poprzez analizę tych 3 parametrów.W jaki sposób CSR można realizować w tak dynamicznie zmieniających się czasach?  ESG następcą CSR. Równowaga jest ważna nie tylko w życiu prywatnym, ale i...

Rola komunikacji kryzysowej. 5P – czyli jak przekuć kryzys wizerunkowy w sukces biznesowy?

Rola komunikacji kryzysowej. 5P – czyli jak przekuć kryzys wizerunkowy w sukces biznesowy?

Świat zmienia się i gna. Zbudowanie dobrej i bezpiecznej komunikacji wymaga strategicznego myślenia. Poza tym odpowiednie stosowanie narzędzi komunikacji pozwala na efektywne i skuteczne prowadzenie biznesu. Każda organizacja i firma w obecnych czasach obowiązkowo musi mieć opracowaną strategię i być przygotowana na kryzysowe zdarzenia – bez wyjątku.   Czym jest kryzys wizerunkowy marki? To długotrwała sytuacja negatywnie odbijająca się na wizerunku marki, której negatywnych skutków nie możemy odwrócić. Cecha właściwa dla kryzysu to także brak kontroli nad rozprzestrzenianiem się...

Potencjał społeczności lokalnej szansą rozwoju gminy

Potencjał społeczności lokalnej szansą rozwoju gminy

To, czy dana społeczność lokalna będzie chętna do wspólnych działań zależy od wielu czynników takich jak: poczucie tożsamości z samą społecznością, poziom zaangażowania członków we wspólne sprawy, umiejętność i chęć rozwiązywania problemów, czy wreszcie dostęp do zasobów zarówno ekonomicznych, politycznych, jak i ludzkich. Jako Jurajski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej stawiamy sobie za cel ułatwianie kontaktów, doprowadzanie do lepszego poznania się mieszkańców i tworzonych przez nich grup i środowisk, wiedząc, że jest to podstawa budowania lokalnych koalicji. Nieustannie zachęcamy do...

Promocja = marketing / to równanie to błąd! Koncepcja 4Cs

Promocja = marketing / to równanie to błąd! Koncepcja 4Cs

    Większość klientów, którzy przychodzą do mnie z problemami marketingowymi, skupiają się tak naprawdę na swoich pomysłach i problemach związanych z reklamą. Bardzo często zdarza się, że mimo poświęconego naszego czasu, sprzedaż nie osiąga spodziewanych efektów. Niektórzy z tzw. speców od reklamy zgoniłoby słaby wynik na garb małego budżetu, słabego komunikatu reklamowego, złej grupy docelowej etc. Tak, to też może być powód małej, bądź niewystarczającej sprzedaży. Należy jednak pamiętać o najważniejszym, sprzedaż jest ściśle związana z marketingiem, ale ten, to coś znacznie szerszego niż...

Skip to content