Organizowane wydarzenia mają charakter biznesowych spotkań, zrzeszających Przedsiębiorstwa Społeczne, przedsiębiorców, IOB, środowisko akademickie. Stawiamy na wymianę spostrzeżeń, doświadczeń i wymianę kontaktów, a grupy docelowe dają gwarancje odnalezienia wspólnych „mostów” łączących różne biznesy oraz przedstawicieli różnych środowisk.
Są to spotkania, w których praktycy CSR, w tym Przedsiębiorstwa Społeczne, liderzy społeczni, biznes, łączą siły, by zrealizować najważniejsze cele – edukować, przekazywać wiedzę, promować.
Konferencja organizowana jest corocznie w partnerstwie z Wydziałem Polityki Społecznej oraz Wydziałem Funduszy Europejskich i Rozwoju Urzędu Miasta Częstochowy.
Zrealizowaliśmy od 2018 roku już IV edycje. Konferencja CSR cieszy się dużą frekwencją – corocznie obecnych jest ponad 100 uczestników. Oprócz dobrych praktyk, wymiany doświadczeń, seminariów, debat promujemy działania społecznie odpowiedzialne, które wspierane są przez partnerów, firmy i organizacje, mające duży wkład w propagowanie i rozwój CSR. Zapraszani corocznie prelegenci to praktycy, którzy udowodniają, że strategie i rozwiązania, którymi się dzielą – osobiście stosują w swoich firmach i organizacjach!
TEMATYKA KONFERENCJI, KTÓRE JUŻ SIĘ ODBYŁY
2018 – Konferencja CSR pn. „WSPÓŁPRACA MIĘDZYSEKTOROWA SPOSOBEM NA ROZWÓJ SPOŁECZNO-GOSPODARCZY”.
2019 – Konferencja CSR pn. „PRZEDSIĘBIORCA I JEGO PRACOWNICY”.
2020 – Konferencja CSR pn. „NOWOCZESNE TECHNOLOGIE A ŚRODOWISKO NATURALNE”.
2021 – Konferencja CSR pn. „ZARZĄDZANIE W KRYZYSIE”.
2022 – Konferencja CSR pn „CYFROWE FIRMY. CYBERBEZPIECZEŃSTWO. KOMPETENCJE.”
O CSR
Przyszłość należy do CSR – mówią jedni. Inni natomiast dodają, że jej skuteczność zależy od systemów wartości, które uznawać będzie świat w XXI wieku. Siła koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu tkwi w sposobie prowadzenia biznesu oraz wizji jego przyszłości.
CSR przyszłości może i powinien promować nowe style zarządzania i przywództwa.
Różnorodność tworzy wartość, uwzględniając skrajności wynikające z potrzeb jednostek i grup społecznych. Tu też jest miejsce dla CSR na miarę XXI wieku. Włączającego, mądrego i skutecznego stylu zarządzania, który buduje wartość biznesu i całych społeczeństw.
Zaangażowanie się przedsiębiorców, organizacji i indywidualnych osób w wybór społecznie odpowiedzialnej drogi ma swoje wymierne korzyści. Tak zwane benefity CSR, to potwierdzone wieloma badaniami i wskaźnikami, określone wartości.
Liczne instytucje badawcze czy instytuty branżowe śledzą i analizują zakres i częstotliwość inicjatyw CSR. Realizacja działań z zakresu społecznej odpowiedzialności przysparza bowiem firmom i organizacjom wielu korzyści. Korzyści te można rozpatrywać zarówno w wymiarze zewnętrznym: poprawa wizerunku i reputacji, większa szansa na długofalowe powodzenie firmy, organizacji, większe zainteresowanie mediów czy zwiększanie lojalności klientów, jak i w wymiarze wewnętrznym: podniesienie poziomu kultury organizacyjnej, pozyskanie i utrzymanie najlepszych pracowników, wzrost motywacji menedżerów i pracowników czy doskonalenie jakości zarządzania.
Czego dowiedzą się uczestnicy?
- dowiadują się o odpowiedzialności firm/ NGO wobec zatrudniania pracowników w strategii CSR
- poznają strategie i projekty zaangażowania społecznego – CCI
- dowiadują się jak w praktyce wdrażane są działania wobec pracownikó w koncepcji CSR
- znajdują odpowiedź na pytanie jaka jest przyszłość CSR?
Jaka jest tematyka?
NA SCENACH GŁÓWNYCH WYSTĄPUJĄ PRELEGENCI, KTÓRZY OPOWIADAJĄ O
- odpowiedzialności firm/ NGO wobec zatrudniania pracowników w strategii CSR
- działaniach wobec pracowników w ujęciu zastosowania koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR)
- strategiach i projektach zaangażowania społecznego – CCI
- strategiach tworzenia wspólnej wartości – CSV
- modelowych kierunki działań wobec pracowników w koncepcji CSR
Jaki jest cel naszej debaty?
prezentacja działań i praktyk w ujęciu zastosowania koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw oraz inspirowanie i promowanie działań przyczyniających się do ciągłego
i zrównoważonego rozwoju.
Jakie CSR daje korzyści?
- wzrost zaufania klientów oraz firm i instytucji współpracujących,
- lepsze funkcjonowanie organizacji i firm,
- wzrost świadomości i zaangażowania pracowników,
- wzrost realizacji celów stawianych przez organizacje i firmy,
- usprawnienie przepływu informacji, komunikacji wewnątrz organizacji i firm,
- wzrost przejrzystości reguł i procedur postępowania obowiązujących w firmie/organizacji.