W ostatni rok naszego sześcio-letniego projektu JOWES postanowiliśmy zorganizować, aż 5 dni marketingowych wydarzeń dla NGO. Znaleźliśmy świetnych praktyków, którzy zdecydowali się podzielić cenną wiedzą i doświadczeniem. Byli to m.in. Zuzanna Nowak, Kamil Skubiszewski, Paweł Chybicki, Marek Oczkowski. Swoim know-how podzielili się nawet nasi doradcy laughing

 NGO Marketing Days to dedykowane dla organizacji pozarządowych wydarzenie, które skupione jest na marketingu internetowym i nowych technologiach. Jurajski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej organizuje te dni już od 2015 roku. Krzewimy kaganek digital marketingu, który NGOsy z północnego śląska z powodzeniem wykorzystują w realizując społeczne i biznesowe cele. Żeby nie uciekło nam tak szybko z pamięci to wydarzenie oto krótkie podsumowanie co się działo.

 Zuzanna Nowak – Tik Tok dla niewtajemniczonych i czarna magia rolek

Zuzanna Nowak nie jest marketingowcem, ale dietetykiem. Nie przeszkodziło jej to w stworzeniu świetnego video-bloga, dzięki któremu zyskała prawie 100 tyś fanów i to organicznie (czyli nie płaciła za promocję swoich postów). Zuzanna sprzedaje swoje diety przez internet, ale także zyskuje klientów dzięki swojej popularności na Tik-tok i Instagram, także tutaj w Częstochowie. Zdradziła nam oprócz wielu tajników video tiktokowych, cały warsztat twórcy oraz najważniejsze zasady związane z tworzeniem video content’u. No cóż, wiemy już, że dużo pracy przed nami i trzeba zacząć gonić video-promocyjnego króliczka, bo to jest przyszłość 🙂 szczególnie dla NGO.  

 

Granty i cyberbezpieczeństwo? Prelekcje od JOWES

Przed 5 godzinnymi warsztatami z Tik Tok i Instagrama, doradcy marketingowi JOWES poprowadzili krótkie prelekcje dotyczące grantów marketingowych (Zbyszko Kabziński) oraz cyberbezpieczeństwa (Rafał Żak).
Dowiedzieliśmy się od nich, że pieniądze na marketing dla NGOs może nie leżą na ulicy, ale są na wyciągnięcie ręki 😉 a bezpieczeństwo w sieci jeszcze nigdy nie było tak trudne do osiągnięcia. Ponieważ zagrożeń jest coraz więcej warto zadbać o naszą wiedzę w tym temacie, dzięki niej możemy poczuć się bardziej bezpieczni, ale w dobie tak szybko zmieniającego się cyfrowo świata nigdy na 100%…

Jak dotrzeć do klientów w okolicy dzięki Profilowi Firmy w Google?

Webinar poprowadziła Kamila Gąsior doradca z Google w programie Firmy Jutra. Zajmuje się szeroko pojętym marketingiem internetowym. Dzięki niej NGOsy nie tylko wiedzą co, ale także jak 😉 Czy jak ważne są wyniki w wyszukiwaniach, jak bardzo ważna jest wizytówka na mapie oraz jak istotne są nasze oceny. To już kolejny rok, kiedy Firmy Jutra i Google  pojawiają się na naszym szkoleniu i serdecznie im za to dziękujemy. 

Social Media od strony praktyka

 Nie da się ukryć, że social media to jeden z podstawowych kanałów dotarcia do klientów. Nie często zdarza się, aby szkolenie z tego teamu poprowadził ktoś, kto na social mediach się wychował i zjadł na nich zęby. Kamil Skubiszewski prowadzi obecnie agencję marketingową, jest także video-makerem. Na dniach marketingu nie tylko wprowadził NGOsy w  wiedzę z zakresu efektywnego budowania fanpage, ale podzielił się praktycznymi metodami ich prowadzenia i osiągania wysokich organicznych zasięgów. Ostatni dzień warsztatów poświęcony został na wykorzystanie narzędzi do płatnej promocji. Faktem jest, że reklama na social mediach jest obecnie najtańszym z tych najbardziej efektywnych metod reklamy, dlatego warto ją wdrażać nie tylko w przedsiębiorstwach społecznych. 

 

Jak zacząć sprzedawać w internecie 

Wejście w sprzedaż w internecie to temat, z którym wciąż boryka się wiele przedsiębiorstw społecznych. Ecommerce jest skomplikowany, ale nie dla nich – w meandry internetowego handlu wprowadzali nas Paweł Chybicki i Marek Oczkowski. Praktycy i prawdziwe ecommercowe mózgi – 1.5 godzinna prelekcja była super ale już wiemy, że chcielibyśmy jeszcze więcej. 

 

Działo się, było nawet o czacie GPT

Warto dodać, że przed pierwszymi warsztatami z Social Mediów przygotwaliśmy prelekcję o Czacie GPT w służbie NGO (prowadził ją autor tego tekstu), która to ściśle korelowała z narzędziami, które pokazał  nam Kamil. Wszystko to tematy specjalnie wybarane dla naszej społeczności NGO i przedsiębiorstw społecznych. Warto zwrócić uwagę, że oddają one ducha zmian w przestrzeni marketingu. Staraliśmy się zadbać o to, abyście byli na bieżąco, a nawet trochę do przodu 😉 Warto dodać też, że tego tekstu nie pisał czat GPT, ciekawe czy widzicie różnicę ? Mam nadzieję, że tak!  Miejmy nadzieje do zobaczenia za rok! 

Zbyszko Kabziński

Doradca marketingowy JOWES

 

Skip to content