Wiele organizacji pozarządowych zmaga się ze skalowaniem swoich biznesów. Prawie każde przedsiębiorstwo „coś sprzedaje”. Z doświadczeń i spotkań z liderami PS widzimy, że większość chciałaby sprzedawać więcej, szybciej – po prostu lepiej zarabiać.

Biznes e-commerce jest jednym z najlepszych rozwiązań, lecz nie jest to jednak takie proste. Jeśli nie działasz jeszcze w branży e-commerce lub nie masz żadnego doświadczenia – PAMIĘTAJ – zanim wybierzesz odpowiedni rodzaj biznesu dla siebie, warto dokładnie przeanalizować swoje oczekiwania i dostępne modele biznesowe. Zastanów się przede wszystkim, jakie są zasoby organizacji, jaki jest pomysł na produkt lub usługę i komu chcemy sprzedawać. Na tym etapie warto wykorzystać w waszym zespole „burzę mózgów” – można zrobić to również online dzięki narzędziom takim jak Miro czy Trello.

Jak wybrać odpowiedni model biznesowy e-commerce dla swojej organizacji?

Po pierwsze: zrób wewnętrzny audyt.

1. Zdefiniuj swoją grupę docelową.

2. Określ wartość swojego produktu dla wybranego rynku – tu istotną rolę odegra audyt z ekspertem.

3. Ustal, do jakich narzędzi sprzedażowych masz dostęp.

Przedsiębiorca zaczynający biznes online musi ostrożnie ocenić swój budżet i zdecydować, które narzędzia są mu niezbędne, a które tylko przydatne. Na początku nie trzeba tworzyć zaawansowanych rozwiązań e-commerce.

Po drugie: można skorzystać z platform sprzedażowych (np. marketplace’ów) udostępnianych przez znane firmy – możemy pomóc w doborze! W razie pytań zachęcamy do kontaktu i wymiany doświadczeń. Znajomość marketplace’ów, ich strategii tj. m.in. Allegro, OLX, EmpikPlace, eBay, Amazon, Etsy, Erli, Kaufland.de czy eMAG to kluczowa wiedza konieczna przed podjęciem jakichkolwiek działań.

Jest wiele ścieżek wsparcia i warto z nich skorzystać, m.in. bezpłatne konsultacje, np. Umów się na bezpłatną konsultację i poznaj możliwości rozwoju na eMAG https://nethansa.com/pl/emag/#form

Nie wiesz, jak postawić pierwsze kroki w sprzedaży na Amazonie lub Kaufland.de?

https://nethansa.com/pl/dla-dystrybutora/#form

https://nethansa.com/pl/dla-producenta/

Warto też wiedzieć, że istnieją dwa rodzaje rynków, w zależności od produktów, które można na nich kupić: marketplace’y wertykalne i marketplace’y horyzontalne.

Rynek horyzontalny to taki, na którym sprzedawane są wszystkie rodzaje produktów, natomiast rynek wertykalny koncentruje się na konkretnym rodzaju produktu. Który wybierzesz?

Rekomendujemy współpracę z ekspertem, który zrobi wstępny audyt produktu – wskaże kierunki rozwoju zarekomenduje odpowiedni – oparty na zdobytych danych marketplace.

Tu nie warto oszczędzać – wiedza jest niezbędna, doświadczenia również!

Lepiej uczyć się na błędach innych i skorzystać z doradztwa.

Z ekspertem zrobisz to szybciej, zbudujesz swoją markę krok po kroku, dowiesz się jak sprzedawać profesjonalnie, poznasz dodatkowe kierunki rozwoju, zyskasz wiedzę by stać się konkretnym graczem na rynku.

Największą barierą wejścia do branży e-commerce jest – jak się okazuje wśród przebadanych NGO –   brak odpowiedniej infrastruktury IT.

E-commerce rozwija się w zawrotnym tempie, a konkurencja staje się coraz bardziej zacięta.  Jak więc zagwarantować sobie sukces w tej dynamicznej branży? Kluczem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej jest z pewnością dobra i bezpieczna infrastruktura IT wybranej platformy e-commerce.

Infrastruktura IT w branży e-commerce to jak wiadomo dziś „must have”, a odnosi się ona do wszystkich technologicznych zasobów i rozwiązań wykorzystywanych do obsługi platformy e-commerce oraz zapewnia sprawne funkcjonowanie operacji handlowych online. Składa się m.in. z następujących elementów:

  • serwery i hosting
  • baza danych
  • oprogramowanie e-commerce
  • narzędzia ds. bezpieczeństwa i ochrony danych
  • narzędzia monitoringu i analityka
  • integracje z zewnętrznymi systemami

Warto pamiętać, że infrastruktura IT w branży e-commerce nie jest jednorazowym zadaniem do wykonania, ale wymaga ciągłej troski, monitorowania i dostosowywania do zmieniających się potrzeb rynku. Optymalna infrastruktura IT to INWESTYCJA, często wymagająca zaangażowania znacznych środków – ale szybko okazuje się że było warto!

Umożliwia ona wzrost i rozwój sklepu internetowego, a także budowanie zaufania klientów poprzez płynne, bezpieczne i satysfakcjonujące doświadczenie zakupowe online.

Dlatego tak ważną decyzją o charakterze biznesowym, staje się odpowiedni dobór wysokiej jakości infrastruktury informatycznej dla ecommerce, ale nie tylko. Dobra infrastruktura IT to podstawa działań biznesowych, w sumie wszystkich procesów zachodzących w przedsiębiorstwach. To ona może dać gwarancję pełnej dostępności świadczonych usług, przy jednoczesnym ponoszeniu racjonalnych kosztów.

Dbanie o infrastrukturę w sklepie internetowym to:

Płynne działanie platformy

sprawnie działające serwery, baza danych i oprogramowanie e-commerce pozwalają obsługiwać ruch odwiedzających, przetwarzać zamówienia  i zapewniać responsywność strony, dzięki temu również unika się opóźnień, awarii i niezadowolenia klientów;

Bezpieczeństwo danych

infrastruktura IT sklepu internetowego musi być odpowiednio zabezpieczona, aby chronić dane klientów, transakcje i inne informacje biznesowe; właściwe narzędzia ds. bezpieczeństwa i ochrony danych oraz regularne aktualizacje zapewniają ochronę przed cyberatakami, kradzieżą danych i innymi zagrożeniami;

Zadowolenie klientów

dobrze utrzymana infrastruktura przekłada się na pozytywne doświadczenie klientów; szybko działający sklep internetowy, łatwa nawigacja, szybkie ładowanie stron i bezproblemowa realizacja zamówień sprawiają, że klienci są zadowoleni i bardziej skłonni do powrotu oraz polecenia sklepu innym;

Skalowanie sprzedaży

możliwość elastycznego dostosowania serwerów, baz danych i innych komponentów infrastruktury pozwala na płynne rozszerzanie działalności e-commerce.

Nie można zapomnieć również o  konkurencyjności i innowacyjności. Współczesna branża
e-commerce jest bardzo konkurencyjna, a dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym można wprowadzać nowe funkcje, usprawniać procesy handlowe i tworzyć unikalne doświadczenia zakupowe dla klientów.

Inwestujcie w Infrastrukturę IT – to najlepsza droga do sukcesu – nie tylko sprzedażowego!

————————————————————————————————————–

 

W razie pytań zachęcamy do kontaktu i wymiany doświadczeń.

Te najprostsze rozwiązania są najlepsze! A Nowy Rok to nowe wyzwania. Może w Waszej organizacji potrzebujecie dodatkowego przychodu? E-commerce jest z pewnością dobrym kierunkiem!

Zapraszam do kontaktu i biura JOWES

Mariola Wieczorek

mariola@jowes.pl

Skip to content